توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با تامین مسکن محقق می‌شود

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش گفت: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با تامین مسکن آنها محقق می‌شود.

خبرگزاری فارس: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با تامین مسکن محقق می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش قاسم مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک با تاکید بر اینکه توانمندسازی مددجویان زیرپوشش از جمله اولویت‌های اصلی کمیته امداد در سراسر کشور است، تصریح کرد: برای تحقق این مهم تامین مسکن و اشتغال مددجویان از جمله برنامه‌های اصلی کمیته امداد در تفرش است.

وی با بیان اینکه نیازهای معیشتی و ضروری خانواده‌های ایتام و نیازمندان تامین شده است، اظهار داشت: امروز چالش پیش روی خانواده‌های ایتام و نیازمندان، تامین و پرداخت ودیعه مسکن و نیازهای اجتماعی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش ادامه داد: در سال‌های اخیر از طریق شبکه حامیان مسکن برای تامین مسکن خانواده‌های ایتام و نیازمندان اقدام شده است که هزینه‌های این طرح را کمیته امداد امام خمینی پرداخت کرده است.

وی با اشاره به نقش موسسه‌های خیریه و خیران گفت: در برخی مناطق، موسسات خیریه و خیرین خود به تنهایی کمک های مردمی را جمع آوری کرده و برای ساخت مسکن نیازمندان اقدام کرده‌اند و این مهم باید در سطح شهرستان تفرش بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مقدم افزود: بهسازی و مقاوم‌‌سازی مسکن روستایی، تامین مسکن مددجویان شهری، تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویان، تامین انشعابات آب و برق و گاز و همچنین پرداخت تسهیلات تامین و تکمیل مسکن اقشار آسیب‌پذیر از مهم‌ترین سرفصل‌های کاری است که کمیته امداد امام خمینی تفرش در حوزه مسکن پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: در این زمینه وام‌های کم بهره‌ای از سوی کمیته امداد با مشارکت بانک‌های عامل در نظر گرفته شده و از سوی دیگر دولت نیز طرح‌هایی در قالب مسکن مهر انجام داده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش گفت: در کنار تامین مسکن، طرح‌هایی نیز برای بهسازی، نوسازی و ترمیم خانواده‌های زیر پوشش داریم که این طرح بیشتر در مناطق روستایی اجرا می‌شود و کمیته امداد امام خمینی تفرش در دو دهه اخیر توانسته 220 واحد مسکونی در ابعاد 40 تا 100 متر برای مددجویان احداث کند.

مقدم با بیان اینکه تا کنون یک هزار و 770 مورد تعمیر منازل مسکونی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در جامعه ما مطرح است، مربوط به مسکن و اشتغال بوده و در این زمینه کمیته امداد تلاش‌های بسیاری برای رفع نیاز مددجویان زیرپوشش انجام داده است.

وی اظهار داشت: پرداخت وام‌های بدون بهره نیز از راه‌های موثر در تامین مسکن مددجویان است که این نهاد تاکنون 30 مورد تسهیلات بدون بهره به متقاضیان پرداخت کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش تصریح کرد: در راستای تامین مسکن و کمک به مددجویان بیش از 800 مورد انشعابات آب، برق و گاز به صورت رایگان با همکاری سازمان‌های مربوطه در اختیار مددجویان قرار داده شده است.

مقدم افزود: همچنین کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش اقدام به احداث 30 مورد حسینیه و مسجد کرده که وجوهات آن از طریق زکات جمع‌آوری شده در سنوات گذشته صورت پذیرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی تفرش به 2 هزار و 670 خانوار از مددجویان خدمات ارائه می‌کند که این تعداد به 6 هزار نفر می‌رسد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 12:37 | نویسنده : میثم اله وردی |